Zugi Társasjáték Klub
Csillagos este a könyvtárban
Kérjük, ügyeljen rá, hogy könyvtári olvasójegye Önnél legyen, illetve hiányában, gondoskodjon annak elkészítéséről. A programon csak a könyvtári olvasójegyét bemutató tud részt venni. Beiratkozásra a könyvtár nyitvatartási idejében (hétfő–péntek 8:00–17:00) a földszinti regisztrációs pultnál van lehetőség. A program napján, 17:00 óráig tudják ezt megtenni.
Netrevalók - Informatikai segítségnyújtás
Fantasy-inspirálta ékszerkészítés 1.
A fantasztikum keveredik az alkotókedvvel, és a végeredmény sok csodás medál lesz levél- és gombaformákban, vagy éppen kézzel festett virágokkal.
Az első foglalkozás során levegőn száradó gyurmából készítjük el medáljainkat, melyeket a második alkalmon, augusztus 14-én, csütörtökön akasztókkal látunk el, majd kifestünk.
Zugi Társasjáték Klub
Rongyhorgolás
A rongyhorgolás-foglalkozás egyszerre képviseli az újrahasznosítást és a közös alkotást: az otthon feleslegessé vált pamutból, farmerból vagy vászonból készült ruhákat (póló, nadrág, leggings stb.) hasznosíthatjuk újra kreatív módon.
Kérjük, hogy a használt póló mellett, akinek van 5-ös, 6-os vagy 7-es méretű horgolótűje, ollója és fonala, hozza magával! A foglalkozásra gyermekeket és felnőtteket egyaránt várunk!
Papírjáték – Öltöztetős papírbaba
Az öltöztetős papírbaba az 1980-as évek klasszikus játéka, melyet most felelevenítünk a könyvtárban!
A kinyomtatott sablonok kiszínezése, majd körbevágása után a gyermekek különféle ruhadarabokkal és kiegészítőkkel öltöztethetik fel a babákat. Az papírbabák a kicsik és a nagyok kedvenceivé válhatnak, mivel könnyű őket elkészíteni, több célra felhasználhatók, színezéssel pedig egyedivé tehetők. Az elkészült öltöztetős babák segítségével különféle történetek és mesék is eljátszhatók, szórakozást biztosítva a résztvevőknek.
A foglalkozás fejleszti a kreativitást és a finommotoros készségeket.
Intelino okosvonat – Robotika foglalkozás
Ismerkedjünk meg a programozás és a kódolás világával az Intelino programozható robotvonat és pályakészlet segítségével!
Az oktatást segítő eszköz a legmodernebb robottechnológiát használja, a robotvonat távolról, valamint színes lamellákkal egyaránt vezérelhető. Szereljük össze a síneket, csatlakoztassuk a kocsit és indítsuk el a vonatot, miközben interaktív és szórakoztató formában gyakorlati tapasztalatot szerzünk a programozásról.
A foglalkozás a STEM ismeretek (természettudomány, a technológia, a mérnöki tudomány és a matematika) élményalapú közvetítését segíti. A program gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt hasznos kikapcsolódást kínál.
Zugi Társasjáték Klub
Papírfonás – Kiskosár készítése
Noteszkészítés – Könyvkötészeti foglalkozás
Könyvkötészeti foglalkozásunkon minden érdeklődő maga készítheti el a saját jegyzetfüzetét.
A Digilabor könyvtári alkotóműhely kötészeti eszközeivel (könyvprés, spirálozó, kötegvágó, lemezolló) A/6-os formátumú noteszek készíthetők hozzáértő segítséggel. Az elkészült munkák hazavihetők, a kiadványokat a résztvevőknek ajándékozzuk.
A részvétel díjmentes; érvényes olvasójegy bemutatásával lehetséges.
Zugi Társasjáték Klub
Intelino okosvonat – Robotika foglalkozás
Ismerkedjünk meg a programozás és a kódolás világával az Intelino programozható robotvonat és pályakészlet segítségével!
Az oktatást segítő eszköz a legmodernebb robottechnológiát használja, a robotvonat távolról, valamint színes lamellákkal egyaránt vezérelhető. Szereljük össze a síneket, csatlakoztassuk a kocsit és indítsuk el a vonatot, miközben interaktív és szórakoztató formában gyakorlati tapasztalatot szerzünk a programozásról.
A foglalkozás a STEM ismeretek (természettudomány, a technológia, a mérnöki tudomány és a matematika) élményalapú közvetítését segíti. A program gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt hasznos kikapcsolódást kínál.
A részvétel díjmentes; érvényes olvasójegy bemutatásával lehetséges.
Netrevalók - Informatikai segítségnyújtás
Zugi Társasjáték Klub
Zugi Társasjáték Klub
Utazás Robotikába – Könyvtári ismeretterjesztő tábor
Az ötnapos tábor ideje alatt megismerkedünk a robotika és a mesterséges intelligencia alapjaival, ezek irodalmi és tudományos vonatkozásaival. A hét során többféle eszközt (ArTec, mTiny, vonalkövető robot) megépítünk, felprogramozunk, készítünk egyszerű videójátékot. A történetalapú foglalkozásokon RIDE módszertant alkalmazunk. Fontos, hogy megfelelő egyensúlyt biztosítsunk a számítógép előtt eltöltött és mozgásra fordított időben, így minden napra tartogatunk valamilyen játékos foglalkozást (pl. számháború). A foglalkozáshoz a gyerekeknek e-mail-címmel szükséges rendelkezniük.
- Célcsoport: 9-11 évesek
- Helyszín: Békés Megyei Könyvtár (5600 Békéscsaba, Kiss Ernő u. 3.)
- A tábor időpontja: 2025. június 30. – július 4.
- Maximális létszám: 12 fő
- Részvételi díj: 30 000 Ft / fő (melyben tízórai, ebéd és uzsonna is benne foglaltatik)
- Jelentkezési határidő: 2025.06.20.
Jelentkezni az alábbi űrlap kitöltésével lehet: https://bit.ly/utazasrobotikaba2025