Ügyfélkapu+ igénylése
Az Ügyfélkapuhoz kapcsolódó elektronikus ügyintézés 2025. január 16-től kizárólag az Ügyfélkapu+ fiókkal rendelkezők számára érhető el. Adatbiztonsági okokból a továbbiákban kizárólag kétfaktoros azonosítással (jelszóval és hitelesítő alkalmazással) lehet igénybe venni a szolgáltatást.
Az Ügyfélkapu+ igényléséhez az alábbiakban nyújtunk segítséget!
Ügyfélkapu+ igénylése:
1) Telepítsünk okostelefonunkra vagy tabletünkre egy hitelesítő alkalmazást (pl. Google Authenticator, Microsoft Authenticator).
2) A hagyományos módon, a felhasználónév és jelszó megadásával lépjünk be az Ügyfélkapu fiókunkba (ugyfelkapu.gov.hu).
3) Válasszuk az "Ügyfélkapu+ igénylése" menüpontot, majd kattinstunk a "Tovább az Ügyfélkapu+ igényléshez" opcióra.
4) Olvassuk be a képernyőn megjelenő QR-kódot – az első lépésben – az okoseszközre telepített hitelesítő alkalmazással.
5) Adjuk meg az Ügyfélkapuhoz tartozó jelszavunkat, valamint a hitelesítő alkalmazásban kapott azonosítót.
6) A "Törlőkód mentése" kiválasztása után jegyezzük fel a képernyőn megjelenő számsort, mely segítségével megszüntethető az Ügyfélkapu+ szolgáltatás abban az esetben, ha mobilkészüléket elveszítjük vagy eltulajdonítják.
7) A szolgáltatás aktiválásához kattintsunk a "Befejezés" menüpontra.
Ezt követően az Ügyfélkapu+ szolgáltatást a felhasználónév, a jelszó és a hitelesítő applikáció által generált egyszer használatos kóddal tudja használni.