$headTitle

Hosszabbítás

Könyvtárunk Használati szabályzata értelmében a kölcsönözhető dokumentumok (könyvek, képregények, zenei CD-k, hangoskönyvek, DVD lemezek, kották)  határideje két alkalommal hosszabbítható meg, amennyiben az adott példányra nincs előjegyzés, illetve az olvasójegyen nincs tartozás.

Kölcsönzési idő hosszabbítása

  • Személyesen a Békés Megyei Könyvtárban (5600 Békéscsaba, Kiss Ernő utca 3.).
  • Telefonon a 66/530-216-os telefonszámon (a könyvtár nyitvatartási idejében).
  • E-mailben a kolcs(kukac)bmk.hu címre küldött kérés alapján, amelyben nevét és olvasójegye számát is feltünteti.
  • Elektronikusan a könyvtár weboldalának nyitólapján található Hosszabbítás menüpontban.

A kölcsönzési idő meghosszabbítása a honlapon

  • Az Olvasó vonalkódja mezőbe gépelje be olvasójegyének 6 számjegyből álló azonosítóját. ( Pl: 012345)
  • Adja meg a jelszót, ami az Ön születési hónapja és napja, például február 21. esetén a jelszó: 0221. Amennyiben nem engedi továbblépni a rendszer, elképzelhető, hogy korábban már megváltoztatta jelszavát. Ez esetben kérje egy könyvtáros segítségét.
  • A Belépés gombra kattintva megtekintheti kölcsönzéseit, a lejárati dátumot és ezen a felületen van lehetősége a kölcsönzési határidő meghosszabbítására is.
  • Jelölje ki a hosszabbítani kívánt dokumentum(oka)t majd kattintson a kijelöltek hosszabbítása feliratra. Amennyiben az összes önnél levő dokumentumot meg szeretné hosszabbítani, válassza a mindent hosszabbít lehetőséget.
  • Egy rendszerüzenet tájékoztatja a hosszabbítás eredményéről. Sikeres hosszabbítás esetén jegyezze fel az új határidőt!
  • Ha az olvasójegyén tiltás van (pl. tartozás, a dokumentumot előjegyzése, vagy lejárt olvasójegy miatt), a dokumentumok nem hosszabbíthatók. Ilyen esetben a rendszer tájékoztatja a sikertelen hosszabbításról (pl.: "Hiba: Nem sikerült a hosszabbítás). Az ok a hosszabbított példánynál található (pl.: "A hosszabbítás sikertelen: 313 - Más által előjegyezve.").
  • Sikertelen hosszabbítás esetén (a kölcsönzés határidő nem módosult rendszerünkben), nem tudunk reklamációt elfogadni. Abban az esetben, ha nem sikerül online meghosszabbítani kölcsönzéseinek idejét, még a határidő lejárta előtt kérjen hosszabbítást személyesen, telefonon vagy e-mail üzenetben.
  • A hosszabbítás befejezését követően a Kijelentkezés menüponttal tud kilépni a hosszabbítás felületéről. Publikus helyeken (pl. könyvtár, internetkávézó) a hosszabbítást követően mindig jelentkezzen ki, ellenkező esetben privát adatait mások is láthatják és visszaélhetnek azokkal!